Práva cestujúcich
- máte potvrdenú rezerváciu na daný let,
- vaša registrácia je dokončená a vy sa nachádzate na mieste pred uvedeným časom ukončenia registrácie alebo, ak termín ukončenia registrácie nie je uvedený, 45 minút pred plánovaným časom odletu,
- cestujete s letenkou zakúpenou za verejne dostupnú cenu alebo s letenkou vydanou v rámci vernostného programu,
- odlietate z letiska v Európskej únii (EÚ).
1.1 Pomoc v prípade zrušenia Ak sa váš let zruší, môžete buď:
- pokračovať v ceste do cieľovej destinácie čo najskôr za porovnateľných dopravných podmienok tak ako to uvádza letecký dopravca, alebo v neskoršom termíne, ktorý vám vyhovuje, ak sú k dispozícii voľné miesta, alebo
- získať náhradu za neprecestovaný úsek (úseky) a za už precestovaný úsek (úseky), ak sa rozhodnete nepokračovať v ceste a vrátiť sa do miesta odchodu uvedeného na letenke.
Bezplatne navyše dostanete:
- jedlo alebo občerstvenie a/alebo nápoj v závislosti od doby čakania,
- ubytovanie (vrátane transferu do/z hotela a na letisko), ak si to vyžaduje čakacia lehota,
- predplatenú telefónnu kartu (alebo na požiadanie preplatenie dvoch hovorov (každý s limitom 5 minút) alebo 2 faxov alebo 2 e-mailov).
1.2 Kompenzácia v prípade zrušenia letu Ak je váš let zrušený, máte nárok na kompenzáciu s výnimkou nasledujúcich prípadov:
- ak bolo zrušenie dôsledkom mimoriadnych okolností, ktorým sa nedalo zabrániť, a spoločnosť prijala všetky primerané opatrenia, aby zrušeniu zabránila;
- ak ste boli informovaní o zrušení rezervácie aspoň 2 týždne pred plánovaným odchodom;
- ak ste boli informovaní o zrušení letu v období od 2 týždňov do 7 dní pred plánovaným odletom a bola vám ponúknutá zmena trasy, ktorá vám umožní odletieť maximálne 2 hodiny pred plánovaným časom odletu a prísť do cieľovej destinácie menej ako 4 hodiny po plánovanom čase príletu;
- ak ste boli informovaní o zrušení menej ako 7 dní pred plánovaným odletom a bola vám ponúknutá zmena trasy, ktorá vám umožní odletieť maximálne 1 hodinu pred plánovaným odletom a prísť do cieľovej destinácie menej ako 2 hodiny po plánovanom prílete
Túto kompenzáciu nie je možné vyplatiť na letisku. Musíte sa preto obrátiť na naše oddelenie služieb zákazníkom (pozrite si časť 5). Môžete si vybrať kompenzáciu vo forme nevratného cestovného poukazu alebo finančnej náhrady. Výška kompenzačného poukazu (nevratná):
- A) lety do 1 500 km: 350 EUR*
- B) lety nad 1 500 km v rámci EÚ a všetky ostatné lety od 1 500 km do 3 500 km: 500 EUR*
- C) Všetky ostatné lety: 800 EUR*
Výška finančnej kompenzácie :
- A) lety do 1 500 km: 250 EUR*
- B) lety nad 1 500 km v rámci EÚ a všetky ostatné lety od 1 500 km do 3 500 km: 400 EUR*
- C) Všetky ostatné lety: 800 EUR*
*Výška kompenzácie sa môže znížiť o 50 %, ak je čas príletu náhradného letu do 2 hodín (A), 3 hodín (B) alebo 4 hodín (C) od plánovaného času príletu pôvodného letu. Tento kompenzačný systém vychádza z európskeho nariadenia 261/2004. Ak je váš odlet z letiska mimo Európy (ale cieľová destinácia je v Európskej únii), môžu sa na vás vzťahovať miestne predpisy a iné kompenzačné schémy. Ďalšie informácie vám poskytne oddelenie služieb zákazníkom (pozrite si odsek 5).
2.1 Pomoc v prípade meškania V prípade meškania o viac ako 2 hodiny oproti pôvodne plánovanému času odchodu dostanete bezplatne:
- jedlo alebo občerstvenie a/alebo nápoj v závislosti od času čakania,
- ubytovanie (vrátane prestupu), ak je potrebná čakacia lehota,
- predplatenú telefónnu kartu (alebo na požiadanie preplatenie dvoch hovorov (každý s limitom 5 minút) alebo 2 faxov alebo 2 e-mailov).
- pokiaľ by takáto pomoc nespôsobila ďalšie oneskorenie.
Ak má let meškanie aspoň 5 hodín a vy si neželáte pokračovať v ceste, môžeme vám preplatiť neuskutočnený úsek (úseky) a už uskutočnený úsek (úseky) a v prípade potreby vás presmerovať do miesta odletu, ako je uvedené na letenke. 2.2 Kompenzácia za oneskorenie V prípade meškania najmenej 3 hodiny v cieľovej destinácii máte nárok na odškodnenie, pokiaľ meškanie nebolo spôsobené mimoriadnymi okolnosťami, ktoré dopravca nemohol predvídať, a dopravca prijal všetky potrebné opatrenia, aby meškaniu zabránil. Túto kompenzáciu nie je možné vyplatiť na letisku. Musíte sa preto obrátiť na naše oddelenie služieb zákazníkom (pozrite si časť 5). Môžete si vybrať kompenzáciu vo forme nevratného cestovného poukazu alebo finančnej náhrady. Výška kompenzačného poukazu (nevratná):
- A) lety do 1 500 km: 350 EUR*
- B) lety nad 1 500 km v rámci EÚ a všetky ostatné lety od 1 500 km do 3 500 km: 500 EUR*
- C) Všetky ostatné lety: 800 EUR*
Výška finančnej kompenzácie :
- A) lety do 1 500 km: 250 EUR*
- B) lety nad 1 500 km v rámci EÚ a všetky ostatné lety od 1 500 km do 3 500 km: 400 EUR*
- C) Všetky ostatné lety: 600 EUR*
*Výška kompenzácie sa môže znížiť o 50 % v prípade letov dlhších ako 3 500 km, pokiaľ váš let pristál 3 až 4 hodiny po plánovanom čase príletu. Tento kompenzačný systém vychádza z európskeho nariadenia 261/2004. Ak je váš odlet z letiska mimo Európy (ale cieľová destinácia je v Európskej únii), môžu sa na vás vzťahovať miestne predpisy a iné kompenzačné schémy. Ďalšie informácie vám poskytne oddelenie služieb zákazníkom (pozrite si odsek 5).
V prípade nadmerného počtu miest v lietadle budú cestujúci požiadaní, aby dobrovoľne vymenili svoje potvrdené miesta za náhradu vo forme poukazu. Air France/KLM poskytne primeranú pomoc aj týmto cestujúcim (pozri odsek 3.1 nižšie). Ak nie je dostatok dobrovoľníkov pri výstupe a je vám proti vašej vôli odopretý nástup na palubu, pomoc a náhrada vám bude poskytnutá za predpokladu, že ste dodržali vyššie opísané pravidlá prezentácie pri nástupe na palubu. Na túto pomoc a náhradu nemáte nárok, ak vám bol odmietnutý nástup do lietadla zo zdravotných, bezpečnostných alebo bezpečnostných dôvodov alebo z dôvodu nevhodných cestovných dokladov. 3.1 Pomoc pri odoprení nástupu na palubu
- pokračovať v ceste do konečného cieľa za porovnateľných podmienok prepravy, ako uviedol dopravca, alebo neskôr, ako vám to vyhovuje, v závislosti od dostupnosti miest, alebo
- či chcete získať náhradu za nevyužitú(-é) časť(-e) a už využitú(-é) časť(-e), ak sa rozhodnete nepokračovať v ceste a vrátiť sa do miesta odletu, ako je uvedené na letenke.
Bezplatne navyše dostanete:
- jedlo alebo občerstvenie a/alebo nápoj v závislosti od doby čakania;
- ubytovanie (vrátane transferu do/z hotela a na letisko), ak si to vyžaduje čakacia lehota,
- predplatenú telefónnu kartu (alebo na požiadanie preplatenie dvoch hovorov (každý s limitom 5 minút) alebo 2 faxov alebo 2 e-mailov).
3.2 Kompenzácia pri odoprení nástupu na palubu Ak vám bol odoprený nástup na palubu, máte nárok na kompenzáciu, okrem prípadov, keď vám bol odoprený nástup na palubu zo zdravotných alebo bezpečnostných dôvodov alebo z dôvodu nevyhovujúcich cestovných dokladov. Kompenzácia bude vydaná na letisku. Môžete si vybrať medzi nenávratným kompenzačným poukazom alebo finančnou kompenzáciou Výška kompenzačného poukazu (nevratná):
- A) lety do 1 500 km: 350 EUR*
- B) lety nad 1 500 km v rámci EÚ a všetky ostatné lety od 1 500 km do 3 500 km: 500 EUR*
- C) Všetky ostatné lety: 800 EUR*
Výška kompenzácie
- A) lety do 1 500 km: 250 EUR*
- B) lety nad 1 500 km v rámci EÚ a všetky ostatné lety od 1 500 km do 3 500 km: 400 EUR*
- C) Všetky ostatné lety: 600 EUR*
*Výška kompenzácie sa môže znížiť o 50 %, ak je čas príletu náhradného letu do 2 hodín (A), 3 hodín (B) alebo 4 hodín (C) od plánovaného času príletu pôvodného letu. Tento kompenzačný systém vychádza z európskeho nariadenia 261/2004. Ak je váš odlet z letiska mimo Európy (ale cieľová destinácia je v Európskej únii), môžu sa na vás vzťahovať miestne predpisy a iné kompenzačné schémy. Ďalšie informácie vám poskytne oddelenie služieb zákazníkom (pozrite si odsek 5).
Ak ste proti svojej vôli preradení do nižšej cestovnej triedy, ako je trieda uvedená na vašej letenke, môžete požiadať o vrátenie:
- 30 % z ceny letenky na let dlhý 1 500 km alebo menej, alebo
- 50 % ceny letenky pre všetky lety nad 1 500 km v rámci EÚ a všetky ostatné lety od 1 500 km do 3 500 km, alebo
- 75 % ceny letenky pre všetky ostatné lety.
Ako bolo uvedené vyššie, ak nechcete pokračovať v ceste pretože:
- bol váš let zrušený, alebo
- ak má váš let meškanie aspoň 5 hodín, alebo
- bol vám odopretý nástup na palubu proti vašej vôli,
Práva cestujúcich
Aktualizované v septembri 2024