Práva cestujúcich
Práva opísané v tomto dokumente sa uplatňujú za týchto okolností:
- máte potvrdenú rezerváciu letu,
- vaša registrácia je dokončená a vy ste prítomní pred určeným termínom registrácie alebo, ak termín registrácie nebol určený, 45 minút pred plánovaným časom odletu,
- cestujete s letenkou zakúpenou za verejne dostupnú cenu alebo s letenkou vydanou v rámci vernostného programu,
odlietate z letiska v Európskej únii (EÚ). Upozornenie: ak odlietate z letiska v tretej krajine (mimo EÚ), práva opísané v tomto dokumente sa uplatňujú len vtedy, ak cestujete leteckou spoločnosťou EÚ na letisko EÚ a na váš odlet z tejto tretej krajiny sa nevzťahujú žiadne miestne predpisy.
1.1 Pomoc v prípade zrušenia Ak je váš let zrušený, môžete si vybrať, či chcete čo najskôr:
- pokračovať v ceste do konečného cieľa za porovnateľných podmienok prepravy, ako uviedol dopravca, alebo neskôr, ako vám to vyhovuje, v závislosti od dostupnosti miest, alebo
- či chcete získať náhradu za nevyužitú(-é) časť(-e) a už využitú(-é) časť(-e), ak sa rozhodnete nepokračovať v ceste a vrátiť sa do miesta odletu, ako je uvedené na letenke.
Okrem toho dostanete zadarmo:
- jedlo alebo občerstvenie a/alebo nápoj v závislosti od času čakania,
- ubytovanie (vrátane prestupu), ak je potrebná čakacia lehota,
- predplatenú telefónnu kartu (alebo na požiadanie preplatenie dvoch hovorov (každý s limitom 5 minút) alebo 2 faxov alebo 2 e-mailov).
1.2 Kompenzácia v prípade zrušenia Ak je váš let zrušený, máte nárok na náhradu okrem prípadov:
- ak sa o zrušení rozhodlo v dôsledku mimoriadnych okolností, ktorým sa nedalo zabrániť, a spoločnosť prijala všetky primerané opatrenia, aby zrušeniu zabránila;
- ak vám bolo zrušenie oznámené aspoň 2 týždne pred plánovaným odchodom;
- ak ste boli informovaní o zrušení cesty 2 týždne až 7 dní pred plánovaným odletom a bola vám ponúknutá zmena trasy, ktorá vám umožní odletieť maximálne 2 hodiny pred plánovaným odletom a prílet do cieľovej destinácie menej ako 4 hodiny po plánovanom prílete;
- ak ste boli informovaní o zrušení menej ako 7 dní pred plánovaným odletom a bola vám ponúknutá zmena trasy, ktorá vám umožní odletieť maximálne 1 hodinu pred plánovaným časom odletu a prísť do cieľovej destinácie menej ako 2 hodiny po plánovanom čase príletu.
Odškodnenie vám bude vyplatené šekom alebo bankovým prevodom, prípadne s vaším súhlasom vo forme kompenzačnej poukážky. Na letisku sa nevydáva a je potrebné oň požiadať oddelenie služieb zákazníkom (pozri bod 5). Sumy kompenzačných poukazov (nevratné)
- A) lety do 1 500 km: 350 EUR*
- B) lety nad 1 500 km v rámci EÚ a všetky ostatné lety od 1 500 km do 3 500 km: 500 EUR*
- C) lety mimo EÚ nad 3 500 km: 800 EUR*
Výška kompenzácie:
- A) lety do 1 500 km: 250 EUR*
- B) lety nad 1 500 km v rámci EÚ a všetky ostatné lety od 1 500 km do 3 500 km: 400 EUR*
- C) lety mimo EÚ nad 3 500 km: 600 EUR*
Tento systém náhrad vychádza z európskeho nariadenia 261/2004. Ak váš let odlieta z letiska mimo EÚ (ale cieľová destinácia sa nachádza v EÚ), môžu sa na vás vzťahovať miestne predpisy a iné systémy náhrad. Ďalšie informácie vám poskytne zákaznícky servis (pozri odsek 5).
2.1 Pomoc v prípade meškania V prípade meškania o viac ako 2 hodiny oproti pôvodne plánovanému času odchodu dostanete bezplatne:
- jedlo alebo občerstvenie a/alebo nápoj v závislosti od času čakania,
- ubytovanie (vrátane prestupu), ak je potrebná čakacia lehota,
predplatenú telefónnu kartu (alebo na požiadanie preplatenie dvoch hovorov (každý s limitom 5 minút) alebo 2 faxov alebo 2 e-mailov). pokiaľ by takáto pomoc nespôsobila ďalšie oneskorenie. Ak má let meškanie aspoň 5 hodín a vy si neželáte pokračovať v ceste, môžeme vám preplatiť neuskutočnený úsek (úseky) a už uskutočnený úsek (úseky) a v prípade potreby vás presmerovať do miesta odletu, ako je uvedené na letenke. 2.2 Náhrada za meškanie V prípade meškania aspoň 3 hodiny v cieľovej destinácii vám bude vyplatená kompenzácia šekom alebo bankovým prevodom, alebo s vaším súhlasom vo forme kompenzačnej poukážky, pokiaľ meškanie nebolo spôsobené mimoriadnymi okolnosťami, ktoré dopravca nemohol predvídať, a dopravca prijal všetky opatrenia, aby meškaniu zabránil. Príspevok sa nevydáva na letisku a je potrebné oň požiadať zákaznícky servis (pozri odsek 5). Sumy kompenzačných poukazov (nevratné):
- A) lety do 1 500 km: 350 EUR*
- B) lety nad 1 500 km v rámci EÚ a všetky ostatné lety od 1 500 km do 3 500 km: 500 EUR*
- C) lety mimo EÚ dlhšie ako 3500 km s meškaním viac ako 4 hodiny: 800 EUR*
Výška kompenzácie:
- A) lety do 1 500 km: 250 EUR*
- B) lety nad 1 500 km v rámci EÚ a všetky ostatné lety od 1 500 km do 3 500 km: 400 EUR*
- C) lety mimo EÚ dlhšie ako 3 500 km s meškaním viac ako 4 hodiny: 600 EUR*
Tento systém náhrad vychádza z európskeho nariadenia 261/2004. Ak váš let odlieta z letiska mimo EÚ (ale cieľová destinácia sa nachádza v EÚ), môžu sa na vás vzťahovať miestne predpisy a iné systémy náhrad. Ďalšie informácie vám poskytne zákaznícky servis (pozri odsek 5).
V prípade nadmerného počtu miest v lietadle budú cestujúci požiadaní, aby dobrovoľne vymenili svoje potvrdené miesta za náhradu vo forme poukazu. Air France/KLM poskytne primeranú pomoc aj týmto cestujúcim (pozri odsek 3.1 nižšie). Ak nie je dostatok dobrovoľníkov pri výstupe a je vám proti vašej vôli odopretý nástup na palubu, pomoc a náhrada vám bude poskytnutá za predpokladu, že ste dodržali vyššie opísané pravidlá prezentácie pri nástupe na palubu. Na túto pomoc a náhradu nemáte nárok, ak vám bol odmietnutý nástup do lietadla zo zdravotných, bezpečnostných alebo bezpečnostných dôvodov alebo z dôvodu nevhodných cestovných dokladov. 3.1 Pomoc v prípade odmietnutia nástupu Ak vám odmietnu nástup do lietadla, môžete si vybrať, či chcete čo najskôr:
- pokračovať v ceste do konečného cieľa za porovnateľných podmienok prepravy, ako uviedol dopravca, alebo neskôr, ako vám to vyhovuje, v závislosti od dostupnosti miest, alebo
- či chcete získať náhradu za nevyužitú(-é) časť(-e) a už využitú(-é) časť(-e), ak sa rozhodnete nepokračovať v ceste a vrátiť sa do miesta odletu, ako je uvedené na letenke.
Okrem toho dostanete zadarmo:
- jedlo alebo občerstvenie a/alebo nápoj v závislosti od času čakania,
- ubytovanie (vrátane prestupu), ak je potrebná čakacia lehota,
- predplatenú telefónnu kartu (alebo na požiadanie preplatenie dvoch hovorov (každý s limitom 5 minút) alebo 2 faxov alebo 2 e-mailov).
3.2 Kompenzácia v prípade odmietnutia nástupu na palubu V prípade odmietnutia nástupu do lietadla vám bude kompenzácia vyplatená šekom alebo bankovým prevodom, prípadne s vaším súhlasom vo forme kompenzačného poukazu, pokiaľ k odmietnutiu nástupu do lietadla nedošlo zo zdravotných, bezpečnostných alebo bezpečnostných dôvodov alebo z dôvodu nedostatočných cestovných dokladov. Sumy kompenzačných poukazov (nevratné)
- A) lety do 1 500 km: 350 EUR*
- B) lety nad 1 500 km v rámci EÚ a všetky ostatné lety od 1 500 km do 3 500 km: 500 EUR*
- C) lety mimo EÚ nad 3 500 km: 800 EUR*
Výška kompenzácie
- A) lety do 1 500 km: 250 EUR*
- B) lety nad 1 500 km v rámci EÚ a všetky ostatné lety od 1 500 km do 3 500 km: 400 EUR*
- C) lety mimo EÚ nad 3 500 km: 600 EUR*
Tento systém náhrad vychádza z európskeho nariadenia 261/2004. Ak váš let odlieta z letiska mimo EÚ (ale cieľová destinácia sa nachádza v EÚ), môžu sa na vás vzťahovať miestne predpisy a iné systémy náhrad. Ďalšie informácie vám poskytne zákaznícky servis (pozri odsek 5).
Ak ste proti svojej vôli preradení do nižšej cestovnej triedy, ako je trieda uvedená na vašej letenke, môžete požiadať o vrátenie:
- 30 % z ceny letenky na let dlhý 1 500 km alebo menej, alebo
- 50 % ceny letenky pre všetky lety nad 1 500 km v rámci EÚ a všetky ostatné lety od 1 500 km do 3 500 km, alebo
- 75 % z ceny letenky pre všetky lety mimo EÚ nad 3 500 km.
Ako je uvedené v tejto brožúre, v prípade, že: • je váš let zrušený, alebo • váš let mešká najmenej 5 hodín, alebo• je vám proti vašej vôli odmietnutý nástup na palubu a vy si neželáte pokračovať v ceste, môžete získať náhradu za nevyužitú(-é) časť(-e) a už absolvovanú(-é) časť(-e) v našom najbližšom centre služieb zákazníkom, ktorého kontaktné údaje sú uvedené na www.airfrance.com alebo www.klm.com. Žiadosti o náhradu a odškodnenie sa musia podať dopravcovi, ktorý let vykonal alebo mal vykonať. Ak chcete kontaktovať spoločnosť Air France/KLM v súvislosti so žiadosťou o vrátenie peňazí, žiadosťou o náhradu škody alebo akoukoľvek inou žiadosťou, obráťte sa na miestny zákaznícky servis spoločnosti Air France/KLM, najlepšie e-mailom. Kontakty nájdete na adrese www.airfrance.com alebo www.klm.com.
Aktualizované vo februári 2021